Webbtipset

Effektiv profilreklam

Effektiv profilreklam

Inför event och mässor av olika slag behöver de flesta fylla på sina lager av profilprodukter oavsett vad för artiklar man valt att ge bort till besökarna. Det finns en uppsjö artiklar som lämpar sig utmärkt som profilprodukter och den som har gott om fantasi kan komma på ett flertal sätt att öka synligheten för sitt bolag. Det finns några olika sätt att resonera när det kommer till profilreklam och det är viktigt att man har en uppfattning om vilka det är man vill synliggöra sig för. På allmänna tillställningar dit många besökare kommer kan det vara bra med billiga profilprodukter som man kan dela ut i stora antal. En klassiker är godis vilket alltid brukar locka event-deltagarna när blodsockret börjar sjunka efter några timmar med föredragshållare och kringvandring.

Fördelen med att dela ut godis som presentreklam är att man kan klara sig undan med betydligt mindre utgifter än om man skulle investera i samma typ av profilreklam som man delar ut till sina kunder eller blivande partners. Att ha ett lager med artiklar för olika tillfällen kan vara ett enkelt sätt att vara beredd på alla situationer var man kan tänkas vilja locka besökare till sig.

Profilprodukter som gåva

Sedan det blivit kutym att dela ut presenter till sina anställda har en helt ny marknad för profilreklam kommit. Denna typ av presentreklam brukar i allmänhet vara mer kostsam än de give-aways man delar ut vind för våg till alla som är intresserade. Viktigt i detta fall är att bara köpa presentreklam i bästa kvalitet! Dåliga varor kan lätt uppfattas som snålhet och förolämpningar. Var noga med att skaffa rätt profilprodukter för rätt tillfälle helt enkelt. När man inhandlar presentreklam brukar priserna, som vid alla inköp, vara billigare ifall man beställer mycket på samma gång. Finns utrymme i budgeten kan det vara en smart idé att handla allt man tror kommer gå åt under kommande år.